Jouw zoekwoordenonderzoek uitbesteden aan een Freelance SEO Specialist?
Schrijf je binnen 2 minuten in op het platform en kom direct in contact met specialistische SEO Freelancers.
20+ Online marketing diensten
Enkel vakkundige freelancers
Beoordeeld met een 5/5 op Google Mijn Bedrijf
Spoedoplevering binnen 24 uur mogelijk
100+ afgeronde opdrachten
Schrijf je binnen 2 minuten in op het platform en kom direct in contact met specialistische SEO Freelancers.
Bekijk ook: | Wat zijn zoekwoorden? | De inhoud | Hoe Het Werkt |
Tijdens een zoekwoordenonderzoek wordt onderzocht op welke relevante woorden bezoekers van zoekmachines, zoals Google en Bing, het meeste zoeken. Deze zoekwoorden kunnen vervolgens op een SEO-vriendelijke manier worden verwerkt in de content van de website via bijvoorbeeld SEO-teksten, ALT-beschrijvingen en metabeschrijvingen.
Direct
inzicht in de zoekwoorden van jouw website
50
is de gem. aantal zoekwoorden waar we een website hoog op laten ranken
3.5 mld.
zoekopdrachten worden er per dag uitgevoerd
Zoekwoord, of in het Engels “keyword”, is een woord of zin die door bezoekers van een zoekmachine wordt ingetypt om een bepaald antwoord te achterhalen (de zoekintentie). De zoekmachine toont de websites die de zoekintentie het beste beantwoorden. Door content (tekst, foto’s, video’s etc.) te voorzien van relevante zoekwoorden kan een website zijn zichtbaarheid verhogen. Voor de juiste zoekwoorden kijken onze dino’s naar de volgende punten:
Zoekvolume (hoe vaak er maandelijks gezocht wordt)
Moeilijkheid (op een oplopende schaal van 0 tot 100)
CPC (Geschatte Cost Per Click)
Clicks (hoe vaak er op het zoekwoord wordt geklikt)
CPS (click per search. Totaal aantal resultaten waar op wordt geklikt)
Relevantie (hoe relevant is het zoekwoord voor de website)
Veel mensen denken dat de zoekwoorden binnen hun industrie met het meeste zoekvolume ook meteen de beste zoekwoorden zijn. Echter, hoe meer volume er op een zoekwoord zit, hoe hoger de concurrentie en hoe lastiger het wordt om bovenaan de zoekresultaten te verschijnen. Medium- en long-tail keywords vormen de oplossing. Voor betere prestaties kijken onze dino’s dus vooral naar dit type zoekwoord.
+70% van alle zoekopdrachten bestaat uit long-tail zoekwoorden |
ROI van long-tail zoekwoorden ligt 24,5% hoger t.o.v. short-tail zoekwoorden |
+26% hoger in de zoekresultaten door optimalisatie met medium -en long-tail zoekwoorden |
Het zoekwoord verklapt de achterliggende zoekintentie (zoekvraag) van de bezoeker. “broek kopen” of “hoe wordt een broek gemaakt”, hebben 2 totaal verschillende zoekintenties. Onze dino’s kijken alleen naar zoekwoorden die aansluiten bij het doel van de website (informeren of converteren). Hoe beter het antwoord op de zoekvraag, hoe hoger de positie in de zoekresultaten.
Maybe: ik weet niet zeker of een zoekwoordenonderzoek voor mij geschikt is
01
Zoekwoorden nodig? Upload binnen 1 minuut gratis jouw verzoek voor een zoekwoordenonderzoek en ontvang tot wel 4 relevante offertes van onze freelance experts.
02
Akkoord met de zoekwoordenonderzoek offerte? Een gespecialiseerde SEO freelancer bijt zich direct vast in jouw opdracht en zal de belangrijkste zoekwoorden voor jouw site in kaart brengen.
03
Je ontvangt een update zodra de zoekwoorden zijn gevonden. Laat deze vervolgens door een freelancer verwerken in SEO-content en linkbuilding anchors om daadwerkelijk hoger te gaan ranken op deze zoekwoorden.
Extra vragen over het zoekwoordenonderzoek? Of wil je meer weten over onze andere diensten? Neem dan direct en vrijblijvend contact op met ons. Wij zullen helpen waar we kunnen! RAWR