Één zoekwoordenonderzoek
Direct inzicht in al jouw zoekwoorden

Zoekwoordenonderzoek voor website - Digital Dinosaurs
Zoekwoordenonderzoek voorbeeld - Digital Dinosaurs

Tijdens een zoekwoordenonderzoek of zoekwoorden-analyse wordt onderzocht op welke relevante woorden bezoekers van zoekmachines, zoals Google en Bing, het meeste zoeken. Deze zoekwoorden kunnen vervolgens op een SEO-vriendelijke manier worden verwerkt in de content van de website via bijvoorbeeld SEO-teksten, ALT-beschrijvingen en metabeschrijvingen.

Direct
inzicht in de zoekwoorden van jouw website

5+
uur kan een goed zoekwoordenonderzoek duren

€3.5 mld.
zoekopdrachten worden er per dag uitgevoerd

Inhoud van het zoekwoordenonderzoek

Zoekwoord, of in het Engels “keyword”, is een woord of zin die door bezoekers van een zoekmachine wordt ingetypt om een bepaald antwoord te achterhalen (de zoekintentie). De zoekmachine toont de websites die de zoekintentie het beste beantwoorden. Door content (tekst, foto’s, video’s etc.) te voorzien van relevante zoekwoorden kan een website zijn zichtbaarheid verhogen. Voor de juiste zoekwoorden kijken onze dino’s naar de volgende punten:

Graph free icon

Zoekvolume (hoe vaak er maandelijks gezocht wordt)

Graph free icon

Moeilijkheid (op een oplopende schaal van 0 tot 100)

Credit card free icon

CPC (Geschatte Cost Per Click)

Mouse free icon

Clicks (hoe vaak er op het  zoekwoord wordt geklikt)

Search engine free icon

CPS (click per search. Totaal aantal resultaten waar op wordt geklikt)

Cup free icon

Relevantie (hoe relevant is het zoekwoord voor de website)

Graph free icon

Zoekvolume (hoe vaak er maandelijks gezocht wordt)

Graph free icon

Moeilijkheid (op een oplopende schaal van 0 tot 100)

Credit card free icon

CPC (Geschatte Cost Per Click)

Mouse free icon

Clicks (hoe vaak er op het  zoekwoord wordt geklikt)

Search engine free icon

CPS (click per search. Totaal aantal resultaten waar op wordt geklikt)

Cup free icon

Relevantie (hoe relevant is het zoekwoord voor de website)

Voer direct een zoekwoordenonderzoek uit van jouw website! De gevonden zoekwoorden kunnen wij uiteraard ook op de juiste manier in jouw website verwerken. Dit kun je doen via SEO-teksten of website optimalisatie

Long & medium-tail keywords
De zoekwoorden waar je écht op moet letten

Short-tail 1 woord18.5%
18.5%
Medium-tail 2-3 woorden11.5%
11.5%
Long-tail 3+ woorden70%
70%

Veel mensen denken dat de zoekwoorden binnen hun industrie met het meeste zoekvolume ook meteen de beste zoekwoorden zijn. Echter, hoe meer volume er op een zoekwoord zit, hoe hoger de concurrentie en hoe lastiger het wordt om bovenaan de zoekresultaten te verschijnen. Medium -en long-tail keywords vormen de oplossing. Voor betere prestaties kijken onze dino’s dus vooral naar dit type zoekwoord.

+70%
van alle zoekopdrachten bestaat uit long-tail zoekwoorden
ROI
van long-tail zoekwoorden ligt 24,5% hoger t.o.v. short-tail zoekwoorden

+26%
hoger in de zoekresultaten door optimalisatie met medium -en long-tail zoekwoorden
 


Mijn zoekwoorden in kaart >

De zoekintentie
Begrijp de reden waarom mensen zoeken

Het zoekwoord verklapt de achterliggende zoekintentie (zoekvraag) van de bezoeker. “broek kopen” of “hoe wordt een broek gemaakt”, hebben 2 totaal verschillende zoekintenties. Onze dino’s kijken alleen naar zoekwoorden die aansluiten bij het doel van de website (informeren of converteren). Hoe beter het antwoord op de zoekvraag, hoe hoger de positie in de zoekresultaten.

Dino in raket zoekwoordenonderzoek - Digital Dinosaurs

Hulp nodig?

Extra vragen over het zoekwoordenonderzoek? Of wil je meer weten over onze andere diensten? Neem dan direct en vrijblijvend contact op met ons. Wij zullen helpen waar we kunnen! RAWR

Fill out this field
Fill out this field
Fill out this field
Fill out this field
Digital Dinosaurs achtergrond homepagina website
Menu